I backspegeln

Jahaja.
Så var vi då framme.
Vid årets sista dag.
Och som sig bör.
En liten tillbakablick.
Över axeln.

2010 var året som jag i maj blev utmanad att anmäla mig till Musselloppet i Lysekil.
Det i sin tur ledde till både Göteborgsvarvsanmälan.
Midnattsloppet.
Och Finalloppet.

Lessna benhinnor och kompressionsstrumpor.
Fantastiska pannlampslöpningar i fri terräng.

Överansträngd fot och 3 veckor på kryckor.
Hopplöshetskänslor och tvivel.
Varvat med eufori & stolthet.

2010 innehöll såklart också.
En väldans massa yoga.
Inne.
Ute.

Ensam.
I grupp.
Som ledare.

2010 var också ett år fullt med.
Dans.
Då både Afro och Zumba tog plats i mitt liv.
Och hjärta.

2010 var året då jag gjorde min första pilgrimsvandring.
4 mil på 9 timmar.
På Kyrkleden i Linköpings stift.

Hjärtat sjöng av glädje.
Men fötterna undrade vad sjutton det här skulle vara bra för.

Och 2010 var året då jag började blogga om min resa.
Mot mitt första Göteborgsvarv.
Och mycket mycket mer.

2011 vill jag fylla med.
Kramar & Kärlek.
Skratt & Värme.
Yoga.
Dans.
Löpning.
Kettlebell (blir årets nykomling).

Pilgrimsvandring (2 dagsetapper på Klosterleden i Vadstena)

Och.
Att vara öppen för det som livet presenterar för mig.
Vaken för livets ledtrådar.
Och mod att säga ja till dem.

Gott slut.
Och.
Gott nytt.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Vilket härligt år. Hoppas att fötterna mår bättre nästa år. Fy vad trist då kroppen inte lyder...



Gott nytt år och kramar.

2010-12-31 @ 11:21:18
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Mia

Sicket år hörru! Hoppas det blir mycket afro under 2011 ;)



Kram och gott nytt!

2011-01-01 @ 14:15:32
URL: http://www.menmia.se
Postat av: AKA

Gott nytt goa nya cyber-kompisar!

2011-01-01 @ 19:04:40
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: SAn

Vilket härligt inlägg med underbara bilder! Jag blir riktigt inspirerad när jag läser dina inlägg (och lite smått avis då jag vet att jag inte kommer få träna på 2 månader. Hur ska jag stå ut?! :/). Kram!

2011-01-01 @ 23:14:47
URL: http://runsanrun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0