Kärnkraft

Torsdagar betyder frukost-Core på Gymnasium.
Detta koncept är brilliant.
Först tränar vi magen så att ögonen nästan ploppar ut.
Sedan mumsar vi yoghurt och macka så vi blir goa och runda igen!
Så nästa torsdag går vi på´t igen.

Fantastiskt trevligt.

Idag var det sista gången på det här programmet.
Och det känns lite skönt.
Inte för att inte musiken varit grym.
Och passet omväxlande och roligt.
Utan för att vår Core-fröken triggar oss att ta tyngre tag nu när vi kan rörelserna.
Och jag har tagit henne på orden och bytt min hantel mot Kettlebell.

Låt mig bara få säga några ord om Kettlebell.
Detta tortyrredskap in disguise.
Den är svintung.
Den är helt oformlig.
Den ser ut som en fångboja.
När man byter en hantel mot en Kettlebell blir det inte bara tyngre.
Det blir helt enkelt helvetiskt mycket tyngre.
Och då tar jag ändå bara en Baby-Kettlebell.
Det finns så stora storlekar så man tänker att de kan användas till att fjättra en elefant på Kolmården.
Minst.



Men nu känns det gott i magen.

Torsdag, here I come!

Kommentarer
Postat av: Mia

Core har jag också bokat in. Typ. Nästa måndag på Sprotlife Ullevi. Klockan 07:00 ska jag pina magen. Det ser jag fram emot :)

2010-11-25 @ 09:29:01
URL: http://www.menmia.se
Postat av: Mia

Imorgon? Jag tror jag hittar dit, men hur hittar jag dig? :) Mitt tel.nr är 0702457727



Kanske hittar jag min nya favoritsysselsättning imorgon :)



/Mia

2010-11-25 @ 18:42:49
URL: http://www.menmia.se
Postat av: AKA

Jag står vid receptionen på Gymnasium Sisjön ca 16.10! :) Ska bli kul!

2010-11-26 @ 06:01:37
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0