Pannlampspromenad & Livlig fantasi

Nånting som jag tycker är vääääldigt roligt och spännande är att gå på pannlampspromenad!
Det är min man som uppfunnit det.

Det går ut på att man går på promenad, den vanliga rundan som funkar så bra en härlig sommarkväll.
Men när man kommer fram till Smitten så fortsätter man rakt upp på den vanliga slingan
FAST DEN ÄR KOLMÖRK!!!

För man har nämligen halat fram ÖVERRASKNINGSPANNLAMPOR ur fickan!

Så dessa kränger man på sig!
Direkt kommer då den första belöningen för den andre ser rakt inte klok ut.
Och när man gapskrattar flackar ens egen ljusstråle så att det blir rena Halloween-effekten på partnerns ansikte!



Sedan börjar man gå upp på slingan.
Det är TOKMÖRKT.
Och följaktligen också TOKTYST.
För man är nämligen heeelt ensam. Fastän man nu är två.

Efter en stund kan valfri person säga "Schh!!! Vad var det?" och ängsligt vifta med ljusstrålen uppåt inåt i skogen. Ryseffekten låter inte vänta på sig.

För säkerhets skull kan den andre följa upp med kommentaren: "Vad skulle du säga om du plötsligt fick se någon bara komma gåendes långsamt ner från mörkret där med vita döda ögon och armarna utsträckta som en zombie?!"

Sedan går resten av promenaden i en rasande fart och med nervösa skratt kommer man så småningom lättad ut i lyktstolpshimmelriket på parkering!

Så kan man få fart på en vanlig sketen onsdagskväll i november!



God tur!

Kommentarer
Postat av: Lena Jennefalk

Man har inte roligare än vad man gör sig! Är ni inte rädda för..typ...vildsvin eller liknande? En kompis till mig sade att han var det :) nu har jag också börjat tittalite oroligt omkring mig...

2010-11-10 @ 20:32:10
Postat av: Anna-Karin

Brr vildsvin! Man får kanske börja ha knäckebrö i skorna!

2010-11-11 @ 06:11:48
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Mia

Det där är något som jag och sambon skulle kunna göra faktiskt. Varför göra det enkelt för sig? :)

2010-11-11 @ 07:58:35
URL: http://www.menmia.se
Postat av: AKA on the run

Precis! Förresten kanske det är för grävlingarnas skull som man tar knäckebrö i skorna?

2010-11-12 @ 17:36:51
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0