Pilgrimsvandring & Halvmara

Innan jag fyller 50 så vill jag ha vandrat pilgrimsleden till Santiago de Compostela.

Jajust den!
Den som Agneta Sjödin gått! Och skrivit om!


Och Paolo Coelho skrivit om! Och gått!


78 mil! Ungefär!
Från Frankrike till Spanien!


Planen är att det tar 21 dagar.
Tre veckor!
Och då får man snitta nästan 4 mil om dagen!
Kan man det?

Ja man får väl prova tänkte jag!
Som en första förberedelse så åkte jag till Linköpings stift i september för att vandra Kyrkleden.
En dagsetapp på 4 mil. Som tog 9 timmar.




Själen sjöng.
Men fötterna undrade bistert vad det här skulle vara bra för!



Och jag kan säga att när jag vaknade dagen därpå.
Med en ihoprullad kudde under vaderna.
För att hindra mina sargade hälar från att nudda madrassen.
Var jag vääääldigt glad att jag inte hade 20 dagar till att vandra! På raken!

Nästa steg är att ta två dagsetapper. I vår. På Vadstenas klosterled.

Men när?
Näsetloppet är ju uppladdning för Göteborgsvarvet.
Och med take på hur mina SHREK-fötter såg ut efter den förra så får jag ha rejäl karenstid till halvmaran!
Och då menar jag rejäl!



Tål att tänkas på!

Kommentarer
Postat av: Emma Högström

Hej! Har du en Pilgrimsvandrare i dig med? Kul, förstod inte att det var du när du skrev på vår blogg :)! Det blir intressant att följa varandras resa, hoppas det bra med operationen. Du kanske inte ska gå ut så hårt och tänka 4 mil om dagen med ett knä som har fått ta lite stryk senaste tiden... Jag tror att själen kan sjunga lite extra om kroppen följer med. Jag hörde en man prata om pilgrimsvandring, "ett sätt att få själen och kroppen att komma i balans, att få samma takt - ofta i livet så delar vi för mycket på det inre och det yttre livet" tänkvärt tyckte jag!

Kram på dig! /Emma

2011-09-02 @ 08:56:36
URL: http://www.smaochstoraaventyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0