Det kommer mera

Resan fortsatte till Bangalore.
Indiens Silicon Valley.

Betydligt lugnare, renare och mer västerländskt.

Kontrasterna mindre jämfört med Mumbai.
Men fortfarande högljudda.



Vi bodde som kungligheter på Hotel Leela.
Två dagar på kontoret och man var redan rätt mör!
Schemat intensivt och vi flög reguljärt istället för att sova.

Maten underbar. Människorna likaså.

Spännande, omtumlande, galet roligt!



Jag vande mig aldrig vid att inte få öppna och stänga min egen dörr.
Även om tanken säkert var god.

Är det nånstans man ska ha kryckor är det nog här! Alla ville hjälpa! Mig!



Många tacksamma tankar gick till min omtänksamma läkare.
Min nya sportortros skötte sig galant.
Stark och smidig.
Tyst och haha ja åtminstone något mer diskret.



Vaknade i frukostparadiset! I tusen och en natt!
Även om jag en morgon tog frukost på rummet.
För att spara på krafterna.

Observera gärna den röda ankelvikten på glasbordet till höger.
Jag gjorde duktigt mina övningar varje morgon.
Och kunde på så sätt bortförklara min tunga resväska.
Med alla reservdelar jag behövde på resan.



I Bangalore träffade vi den första hel-Indiska leverantören.



På Campus arbetade 20 000 medarbetare.
Gym, cricketplan och egen Starbucks var bara en liten del av faciliteterna.


Ingen tid för sightseeing i Bangalore.
Men långa dagar på kontoret.

Off We Go.
To Chennai.


Kommentarer
Postat av: Lotta

egen starbucks, inte illa! ;) bra att ha något att skylla en tung resväska på.. :P



SV: går och går? jag försöker låta bli att gå så mycket som möjligt för jag vet inte längre hur man går "normalt", får ont/irriterad på nya ställen och blir sned på diverse ställen. kroppen allt längre "ur fas". :( väntar på läkartid på måndag som bara måste ge mig remiss in till ortoped och magnetröntgen (ber till gudarna jag inte tror på att slippa vänta flera veckor igen) som förhoppningsvis ska kunna säga vad som egentligen är fel med mig. väntar på att min sjukgymnast ska återkoppla till mig och förhoppingsvis ha någon idé om hur vi går vidare. och under tiden tar jag kort och filmar när jag står/går/springer från alla håll och kanter och skickar till en PT, ATC, CSCS, RCEP ("sjukgymnast") i USA för ytterligare råd och tips. försöker låta bli att ge upp.



håller tummar och tår för din MR!

2011-04-15 @ 09:32:06
URL: http://lottasalltmojligt.blogspot.com/
Postat av: SAn

Vad härligt allt låter! och jättefina bilder! Trevlig helg :)

2011-04-15 @ 10:35:33
URL: http://runsanrun.blogspot.com
Postat av: Katarina

Så underbart! Nu blir jag Indiensugen.

Vet hur det är att vara "ben-handikappad" på resor nu. Fast jag fick ingen förståelse haha :D

2011-04-15 @ 14:02:35
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Lotta

trolig benlängdsskillnad möjligt genombrott, eller hur man nu ska se på saken. åtminstone konkret orsaksförklaring och startpunkt till tänkbara framtida åtgärder. :P

2011-04-15 @ 18:41:54
URL: http://lottasalltmojligt.blogspot.com/
Postat av: Lotta

nja, inte så lätt kanske. först klargöra om det är en faktisk (anatomisk) eller funktionell benlängdsskillnad. vad jag har googlat mig till så är väl inlägg vanlig och vettig åtgärd vid faktisk skillnad, helt bakvänt vid funktionell. om det är en funktionell skillnad är steg 1 att fastställa var den egentligen har sitt upphov. troliga förslag roterat eller vinklat bäcken, sned rygg.. därefter kan man gå vidare med lämplig behandling eller åtgärder.



det här har alltså min sjukgymnast missat totalt, antagligen för att hon var så inställd på löparknä från start, slarvade(?) i undersökningar och enbart såg/tog fasta på de tecken som bekräftade den diagnos hon förväntade att hitta. men en helt fantastisk givmild och hjälpande, oerhört kunnig kvinna i USA som utan ett öres ersättning studerar några bilder jag tar med min mans hjälp och epostar till henne, hon ringar snabbt in problemet och arbetar sig metodiskt in mot kärnan.

2011-04-15 @ 21:00:59
URL: http://lottasalltmojligt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0