Tålamod & Tröstshopping

Dagen efter.
Yoga Games.
Känner jag mig glad.
Inspirerad.
Motiverad.
Och lite lessen.



Glad för att det var en sådan kraftfull energi i rummet.
Och för alla dessa hängivna passionerade människor.
Som så generöst delade med sig.



Lessen för att det dröjer.
Tills jag kan flyga fritt.
Igen.

Men David Regelin.
Lärde ut en kraftfull meditation.
För tålamod:

Sitt bekvämt med rak rygg.
Koppla ihop tummen med lillfingrets nagel.
På båda händerna.
Sträck upp händerna över huvudet i ett kraftfullt V.
Med spikraka armbågar.
Blunda.
Och titta inåt mot din navel.
Sitt så.
I elva minuter.

Tålamod.
Mod att tåla.

Jag åker och köper min cykel så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0