Livlina & fegspel

Två veckor till min första stora milstolpe.
Och resan till Indien.
Måste erkänna att jag börjar svikta.
I mitt självförtroende.
Att jag kommer kunna åka utan ortos.
Och kryckor.

Ringde därför till ortopeden idag.
Och undrade om jag kan prova ut storleken mindre.
Forrest Gump Light.
För att ha.
Just in case.

Vi kan kalla det livlina & fegspel.
Krockkudde.
Snuttefilt.
Men jag tror att om jag har den.
Kan jag unna mig en mer avslappnad attityd.
Och då får jag en mer positiv effekt.

Min gå-träning utan går framåt.
Uppför trappan.
Nerför trappan.
Till köket.
Tillbaka till soffan.

Snart kan jag kanske rent spel.
Gå.
Utan att stirra stint på fötterna.



Morgonrehabkettlebellsyogan fungerar finfint!
Utökar serien så sakteliga.
Och hisnar av känslan av oövervinnerlighet.
Som mina modifierade krigare.
Skänker.


Det är ju kanon.


Vägen framåt.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Så länge det går framåt är det positivt, snart är du inte längre en Forrest Gump!



Sv: Haha, att jag känner honom är kanske en mindre överdrift. Eller hehe, kanske helt och hållet en överdrift! ;)

2011-03-19 @ 09:51:38
URL: http://hejklassiker.blogg.se/
Postat av: Lotta

skyddsnät är alltid bra, det gör att risken för att falla minskar! ;)

2011-03-19 @ 10:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0