Transportmotion & Att våga Vara Udda

Efter Ted Ås föreläsning i veckan.
Är transportmotion den nya lilla svarta.
Da Shit helt enkelt.

Ted har målat upp två cirklar säger han.
Om aktiviteten är inom 2 mils radie frågar han sig:
Kan jag springa?
Och om den är inom en radie på 10 mil:
Kan jag cykla?

Det som oftast stoppar mig när jag frågar mig detsamma är.
(Förutom att jag just nu inte kan springa,
 men jag skulle kunna göra motsvarande med 1 mil och stavar.)
Duschningen och piffningen efteråt.
Men Ted torkar glatt kläder i micron.
Och glider in på varje kalas med blött hår efter lånad snabbdusch.

Att våga vara udda.
För att nå sina mål.
(Kontrasten mellan kostymmöte och svettig cykelmundering
 är redan introducerad på jobbet.)

Tänk om man skulle utöka efter-tränings-kit:et på jobbet och i träningsväskan med ett till.
Som kan bäras på ryggen?

Idag ska jag på Öppet Hus på Hälsosjälen i Mölndal.
Kan jag cykla?



Veckans transporter kan hittills summeras i.
60 K cykel, samt 5 K lufs i 8minuterstempo med 10 kg jobbpackning på ryggen.

Det känns i kroppen.
Träningsvärk i ben och rumpa.
Sköönt.

Men också som ett gnagande.
Molande.
En lust att bara sticka ut.
Och cykla.

Jojo, plötsligt har man skapat sig ett embryo till en ny vana.

Jag utvärderar.
Fram till operationen.

Kommentarer
Postat av: Helena

Har varit i Stockholm i veckan o missat dina uppdateringar så ska ta igen lite nu, tänkte jag :)

2011-09-03 @ 12:28:09
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Shaman

Jag har tur som kan duscha på jobbet! Det kräver lite planering med kläder osv men det funkar. Det går nästan lika fort som att åka buss, så det finns ingen anledning att inte göra det. Och att cykla går ännu fortare. Jag tycker nuförtiden att det är mer udda att välja att sitta i kön i trafiken...

2011-09-03 @ 15:34:02
URL: http://shaman-dalie.blogspot.com
Postat av: Jempa

Det blev bara en mycket kort cykeltur från Haga till Teg för att titta på match, nu ska jag skaka rumpa hela kvällen så lite träning blir det allt!

2011-09-03 @ 20:54:40
URL: http://jempaspyssel.blogg.se/
Postat av: Katarina

Gillar den inställningen!!

Jag har verkligen inget emot att vara udda (det är jag redan med min träning), men har ju inte tid. Får fasen springa snabbare om jag ska hinna :D

2011-09-04 @ 19:54:25
URL: http://brakatarina.se
Postat av: SAn

Det låter som ett riktigt härligt sätt att leva! Och ja, tiden ska ju bara räcka till...

2011-09-05 @ 13:34:46
URL: http://iamsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0