Om Midnattslopp

En liten reflektion mitt i förberedelserna:


För ett år sen förbjöd sjukgymnasten vår AKA att ta Midnattsloppet.
På kryckor.
Då gjordes samma eftermiddag 10K.
På X-trainern.

I år kom chansen som en ingivelse.
Från ovan.
Och vår AKA njuter av materialvård.
Och förberedelser.

Pastakuddar m ost och spenat.
I glaset: en årgångs-coca.

En liten flaska skumpa införskaffad.
Man dricker aaaalltid bubbel efter springtävling.

Skapar en värmande långklänning av svart sopsäck och märker.

Varför man inte ska leka med plastpåsar över huvudet.

Det luktar skit och håret blir super-elektriskt

Om 90 minuter.
Sätter jag mig på cykeln.

Hejjar du på mig?


Kommentarer
Postat av: Shaman

Sv: Flyttar på onsdag, men jag springer inte loppet ikväll. Vädret kunde ha varit bättre...Lycka till! :)

2012-08-25 @ 20:03:29
URL: http://shaman-dalie.blogspot.com
Postat av: Träningen och livet

Jag såg dig aldrig i vimlet, så mycket folk! Jag stod i bajamajakö 30 min. Hoppas du hade kul, det hade jag. Och Gospelkören var bra - perfekt plats.

2012-08-26 @ 01:12:17
URL: http://traningenochlivet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0