Näsblod, svett och tårar

Eller det gick inte snabbt. 
Men det var jobbigt. 

Man vet att året har börjat bra. 
När dagens lördagspass med sina 19K. 
Visade sig bli årets hittills kortaste. 
Och jobbigaste. 

Det har snöat i Göteborg. 
Och frusit till. 
Alldeles lagom för en snölöpa i terräng. 
Med näsblod, svett och tårar. 
Men ändå alldeles, alldeles underbart. 

AKA räknar nu kallt med. 
Att nästa söndag har Kung Bore gjort alla lerpölar. 
Solida och utan risk för genomtramp. 
Och packad snö ersatt pulsandet. 
Då. 
Kan det bli PB. 
Men det går bra utan med. 


Dagens publik var mest intresserad av prasslandet från medhavd honungskaka. 

Och nej. 
Det är INTE benvärmare. 
Utan snölås. 
Faktiskt. 

Lördagskvällen spenderas i valla-boden. 
För imorgonbitti väntar Billingen. 






Kommentarer
Postat av: Katarina

Det går bra nu! Mäkta imponerad!
Själv ska jag köra 45 minuter trappa på löpband. Jag har inte kommit över tröskeln att ta mig ut ännu. Just nu känns det så skönt att ha stenkoll på puls och tempo och jag blir bättre. Men har liksom inte kommit upp i milen ännu. SUCK!! Skam den som ger sig!

2014-01-18 @ 20:18:02
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Jörgen

Vid den här tiden nästa vecka så ligger man i soffan och är stolt. Längtar!

2014-01-19 @ 20:41:57
URL: http://www.franfettilltriathlet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0