Lösa hundar & Fyra-i-rad

Alla trevliga trafikanter som släpper fram mig när jag är ute och studsar asfalt har mycket att lära till delen av befolkningen som går under benämningen helgpromenadiskogen-folket!

Snälla snälla koppla hunden om den inte är tillräckligt uppfostrad att låta bli att hoppa upp på förbipasserande löpare!
Det är superläskigt och jag struntar i om hunden är snäll och bara vill leka.
Jag vill behålla både mitt tempo oförändrat och mina ben skadefria så HÅLL HUNDEN BORTA FRÅN MIG!
Tack!


Fast den här go´a glada hunden är mycket väluppfostrad och kränger inte ner någon i diket!

Och sedan några ord till er, snälla snälla storfamiljer på promenad på stigen.
Fyra-i-rad är ett trevligt sällskapsspel men inte formatet på den optimala familjeuppställningen på en smal stig när jag vill passera!



TAACK! 


Kommentarer
Postat av: Cath

Åh, vad skönt att höra fler som stör sig på flanörerna på motionsspåren! Ok, de flesta har koll och flyttar sig när de hör att man kommer, men en del behöver man säga "Ursäkta" till flera gånger innan de förvirrat börjar irra runt som nyvakna höns innan de lyckas synkronisera sig åt ett och samma håll.



Oj, haha, där kom de undertryckta aggressionerna hällande :D



Och, ja, jag vet att det är ett I-landsproblem...

2010-11-15 @ 10:01:37
URL: http://maradrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0