Zumba & Doping

Efter 13 veckors dans-uppehåll.
Är det inte utan att det känns lite pirrigt.
Att gå på Zumba.

Gårdagens Core-premiär gav mersmak.
Gymmet blir ju så lessamt i längden.

Ett Core-pass och ett Zumba-pass i veckan.
Skulle ge fin balans.
Till all sjukgymnastik.
Och gäsp-tråkiga övningar.

För att hjälpa pirriga premiär-nerver.
Satsar jag hårt på tillbehören idag.
Kalla det doping.
Om du så vill.

Först och kanske viktigast.
Jag tar ortosen och kör Transformer-looken.
Skulle aldrig våga annars.

Segundo.
Om man inte har mycket att skaka av naturen.
Kompensera med löst linne och lösigare byxor.
Allt som kan komma i självsväng är tillåtet.



För det tredje.
Jag har frågat förr.
Och jag gör det igen.
Vad är det i de där burkarna.
Egentligen.


Piggågla på burk.

Jag ställer mig längst bak i hörnet.
Och rehab-zumbar för mig själv.
Bara för att känna hur det känns.
Och för att jag bestämde mig att maj var lagom.
När jag gjorde min målbild.
Haha.

Kommentarer
Postat av: Katarina

GRYMT av dig att fixa zumba OCH Core! Du ser, snart är det dags att anmäla sig till lopp igen ;)



Våra smörpaket är så fina efter att Josefine har hackat i dom... Alla smörknivar lämnar avtryck!

2011-05-15 @ 14:54:05
URL: http://brakatarina.se
Postat av: SAn

Fan vad härligt! Kul med båe core och zumba. Om du klarar zumba borde kanske jag också klara av det? hmm, jag mesar lite och tänker att mina knän inte pallar. Men kanske, kanske! :) kommer nog testa snart.



Ps. Nu är jag i din hemstad (visst bor du i Götet?). Sitter ifs bara på bussen som just nu som står still på Nils Ericsson-terminalen, men ändå ;). Jag älskar Götet!

2011-05-15 @ 17:25:29
URL: http://sansation.spotlife.se
Postat av: Mia

Väntar ihärdigt på uppdatering. Hur gick det? Kändes det bra?

2011-05-15 @ 18:51:21
URL: http://www.menmia.se
Postat av: MajaPiraja

Åhejbara, det har hänt en del! Både core, spa och zumba på samma vecka. Funderar själv på zumba som komplement till ridningen, behöver mer fysträning så att säga. Tantens förpackning behöver få sig en match till hösten.

2011-05-15 @ 19:11:55
URL: http://majapiraja.wordpress.com
Postat av: Katarina

Det är så skönt att ha träningsvärk i magen. :)



Jag borde springa tjejmilen i år igen. Var nog 8 år sedan sist. MÅsTE köpa ett par bar skor först så jag kan börja springa ute. Det här håller inte längre. Inte alls lika kul att stå på ett löpband.

2011-05-15 @ 21:30:22
URL: http://brakatarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0