Hot Shot Baby?

Natten var lugn.
Även utan de superdunderstarka pillren jag fick med mig hem.

Alvedon, min homeopattinktur, pannben och spikmatta.
Var mer min melodi.

Kunde bara inte finna ro i det omtöcknade tablettdis som tisdagseftermiddagen bjöd på.

Klockan 06:00 fick natten lämna plats för dag.
Och ett basläger inrättades i soffan.
Innan huset tömdes på fullt rörliga invånare.



Halv nio var jag rastlös Allan och tog en liten kryckpromenad runt kvarteret.
Klockade 30 min.
Det ska snart pressas.
Lite yr, lite trött, men lycklig av solen och värmen.

Om jag hade 10 minuter kvar att leva.
Skulle jag vilja ta mina nära och kära med på en promenad.
Vid havet eller i skogen.

Dagen har åtnjutits med böcker, tidningar och en riktig tjejfilm på temat "Boy meets Girl".
Sovit lite. Smygjobbat lite.
Och blev uppvaktad med kaka från Subway av dottern.

Dagens hiss: Isförbandet
Dagens diss: Sprutorna mot blodpropp

Hot Shot Baby? Nej tack!

Kommentarer
Postat av: Shaman

Ibland kan det vara skönt att "tvingas" sitta still, för då får man chansen att göra saker som man annars inte brukar hinna med, t ex läsa och titta på film. Och du hann få motion också. Du är grym! Hoppas rehabben går fort!

2011-10-12 @ 18:45:32
URL: http://shaman-dalie.blogspot.com
Postat av: SAn

Det där låter faktiskt precis som en sån dag jag behöver - bara koppla av med tjejfilm, te, tidningar och en och annan bra bok. Njut, säger jag!



Och du är så duktig som ger dig ut på promenad. Jag vet en som kommer vara pigg som en lärka inom snar framtid! ;) Kram

2011-10-12 @ 19:07:51
URL: http://iamsan.se
Postat av: Malin I Form

Läs böcker, blogga, surfa efter inspiration :)

2011-10-12 @ 20:36:51
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: MajaPiraja

..skulle önska mig en sådan dag. Bara vara. Fattar inte att du redan är ute och hoppar med kryckor. Tycker att du ska ställa uoo i Ironlady :)

2011-10-12 @ 23:06:59
URL: http://majapiraja.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0