Kapplöpning med solnedgången

Eller varför man helst inte vill skada foten när man är längst bortanför Oxsjön.
Ensammen.
Det är 6 minus.
Och mörkret börjar falla.

Först en liten känning i vänster ankel.
Som pockar på uppmärksamheten.
Envist. Höjer rösten.
Och till slut tvingar mig till hoppsa-steg.
Och till sist till att gå.

8 på smärtskalan.
Av 10 möjliga.
Där 10 är att ligga platt fall och dra sig fram med tänderna i överkäken.

Sluta lipa väser jag till mig själv.
Och: Framåt framåt framåt för f-n.

Det är ett Hallelujah Moment när jag anar elljusspåret genom granarna.
Och när jag närmar mig parkeringen är det bara helt naturligt att i lurarna kommer
värsta Hollywood-feel-good-soundtracket med
"I believe I can fly".
Det blir ett lyckligt slut tänker man. Vet man.

Tacksamhetens tårar blänker i ögonvrån.
Civilisation.
Människor.

Räddad.
Iskall om låren.
Och då är det här ändå tjejen som gick i nylonstrumpor i tjugi minusgrader i ungdomens Norrland en vanlig lördagskväll i november!

Sätter värmen på järnet.
Pustar.

Nu Voltarensalva.
Bandage.
En man som tröstar.
Och kanske till och med en liten whiskey.

Vardagsedge.

Kommentarer
Postat av: Lena Jennefalk

Stackars! Hoppas att det går över fort. Tur att du kan allt man kan tänkas behöva kunna vad det gäller skador och rehab! By the way: Du skriver riktigt bra. Krya på dig

2010-11-27 @ 18:55:11
Postat av: AKA

Gulle dig! Taack!

2010-11-28 @ 14:37:56
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Mia

Oh nej. Jag hoppas verkligen att du tog dig en whisky! EN REJÄL!

2010-11-28 @ 16:48:43
URL: http://www.menmia.se
Postat av: AKA

Jomenseru whiskey blev det och glögg och vin också. Trevligt trevligt sällskap bjöd på många goda skratt och det vet man ju hur helande och läkande det är så jag hyser gott hopp!

2010-11-28 @ 17:39:33
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0