Löparkost på Dopparedan

När jag frågar min son ur den ironiska generationen vilka traditioner han tror att han kommer att ta med sig svarar han:

Jo jag tänker att den här traditionen i slutet av december.
Att ha en massa olika maträtter. 
Uppdukat på ett bord.
Och man går där och plockar.
Tillsammans med familjemedlemmar och släktingar.
Det tror jag faktiskt jag ska ta med.

Jojo.

På menyen idag står det:

Glöggmys:
Glögg & Julmust
Russinblandning
Pepparkakor
Ädelostkräm
Varm, mjuk pepparkaka med smält chevre, honung och valnötter

Julbordet:
Mandelpären rent spel
Det varma * 3 (köttbullar, prinskorvar, Jensens kycklingklubbor)
Sill * 4
Skinka & Nisses Senap
Onsalakorv
Sylta & Rödbetssallad
Ägghalvor med Smögentopping
Citrussallad & Mangosalsa (årets nykomlingar)
Bidrag från gästerna: Laxfat, Crepes, Jansson & Ostbricka (Tack tack!)
Must, öl, snaps, bubbelvatten
Bröd (Gene, vört, knäcke), smör, ost
Efterrätt, godis, skumtomtar

Bäst jag tar en låååg och rask stavpromenad!


Kommentarer
Postat av: Katarina

Duktiga du!

Själv fick jag börja dagen i tvättstugan, göra klart skinkan. Nu försöka hinna färdigt så vi kan åka, sen julmys.



GOD JUL själv :D

2010-12-24 @ 10:40:18
URL: http://brakatarina
Postat av: Mia

En god och naken jul önskar jag dig!



Kram Mia

2010-12-24 @ 13:54:00
URL: http://www.menmia.se
Postat av: AKA

Tackar brudarna!

2010-12-25 @ 17:35:47
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0