Sidoplanka och Kettlebells-båt

Det är konstigt hur snabbt en god vana kan ändras.
Plötsligt ligger jag kvar i sängen och resonerar med mig som en trotsig unge.
Jag kommer på hundra skäl varför jag inte ska gå upp och iväg till Gymnasium och frukost-Core.
Och då är det här tjejen som bara för en vecka sedan gladeligen skuttade ur sängen alldeles frivilligt 05.15 för att yoga.

Ömsom vin ömsom vatten.
Det är livets mix och utmaning.

Och:
Inte tänka bara göra.

Det var iallafall en befrielse att komma iväg till gymmet.
Lyfta lite.
Och sedan nytt Core-pass.
Jiihoo va spännande, hoppas det inte är så mycket sidoplanka, hann jag tänka.
Sedan var det stående balans: perfekt rehab. Och även mental träning. Att se sig i spegeln och vara sämst. Haha.
Och sidoplanka. Såklart.
Och lustiga höga plankor med arm och bengång. Svårt svårt med lessen ankel. Ännu svårare att låta bli.
Följt av livets nya höjdpunkt: Kettlebells-båten! Lindas egen oppfinning!

GOSH!

Sedan belöning. Frukost i goda träningsvänners lag!

Life is gooooood!

Och ja, det kändes nästan lite VIP att svänga förbi förbudsskylten

och parkera på min tillfälliga (OBS OBS) Handikapp-P-ruta!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0