Lärt & Erfaret

När blir jag av med min Forrest Gump-ställning.
Eller ortosen, som den också heter.
Egentligen.
Är vi nu många som undrar.

Dels mina snygga stövlar.
Som saknar mig.
Endast lågskor passar mig. Och brandmän.
(Förlåt! Ja ja, jag ääär från Göteborg!)

Vidare undrar alla snygga vårbyxor detsamma.
De som nu packas upp och skyltas i varje affär med självaktning.
Och ett hälsosamt mått av verklighetsförnekan.
Med tanke på att det snöar. Idag. Igen.

Av min gästtränare i tisdags fick jag besked.
När den snabba muskelanspänningen som kan lyfta höger knäskål.
Kan göra detsamma med vänster.

Jag övar och övar.
Och det händer inte ett jota på vänsterflanken.
Medans höger mallar sig och retas.
Kolla här! Jag kan! Jag kan!

Det har tydligen med bristande kommunikation att göra.
Musklerna kring knäet och hjärnan har fått en fnurra på tråden.
Mein Gott! Jag som har svart bälte i kommunikation.

Här får man gå in med lite seriös konflikthantering.
Det är uppenbart.

Lite fakta i målet:
Kollateralligamentskada i knä.
Grad 2: Måttlig instabilitet.
Medial skada: Valgusvåld mot knä, vid vridning av knät med tibia utåtroterat. 
Blod i leden tecken på intraartikulär allvarlig skada.
Ortos 6 veckor, samt successiv styrke-, koordination- och rörelseträning.
Återgång i aktivt idrottande varierar mellan 2-12 veckor beroende på storlek av skada, ev. associerade skador och hur rehabiliteringen fungerar.

Tålamod.
Måste bli min bästa gren.


Kommentarer
Postat av: SAn

usch, jag vet hur det är. Man känner sig nästintill handikappad när knäna inte fungerar som dom ska. håller tummarna på att det går över snart! trevlig kväll!

2011-03-10 @ 18:11:16
URL: http://runsanrun.blogspot.com
Postat av: Katarina

Åh... Men du kommer igen ;)



Och coolt att du simmade in i grottan. Jag får se om det blir jag eller mannen. Man måste ju dit! Det värsta är att han kan ju inte fota. Får skylla på det hahaha :D

Åh vad jag vill åka nu. En arbetsdag kvar.

2011-03-10 @ 20:58:54
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Katarina

Denna grotta ;) Jag vill SÅ gärna simma in och ena kameran kan man fota i vatten med. Jag tar med den. Vågar inte stoppa systemkameran i nån säck haha :D Jag skulle dö om den blev förstörd... Tror inte försäkringen täcker det heller.

Åh vad jag längtar nu!

2011-03-11 @ 09:08:48
URL: http://brakatarina.se
Postat av: SAn

Tack för tipset med resorb! Hade aldrig tänkt tanken om att det kunde vara det... tack! :)

2011-03-11 @ 11:17:06
URL: http://runsanrun.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Du är duktig som kämpar på Anna-Karin! Läste läkarens (eller kanske sjukgymnastens) beskrivning av din skada. Visst är latin vackert:) Hänger du med på vad det faktiskt står beskrivet? Lycka till, och en styrkekram till dig från Elisabeth

2011-03-12 @ 13:14:25
Postat av: AKA

Notera till exempel att just ordet Valgusvåld låter ungefär lika obehagligt som det känns!

2011-03-12 @ 14:10:48
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0