Matchmaking punkt nu

Nu har jag bestämt mig.
Nu får det vara slutgnällt.
Tack alla som stått ut.
Och tröstat.
Och pushat.
Nu räcker det.

Jag har landat.
Jag har accepterat.
Läget.

Min målbild* står sig.
Bra.

Jag kör på.
Som jag tänkt hela tiden.

Jag ska banne mig ta mig runt Näsetloppet.
Den 7 maj.

Och som en säkerhetsåtgärd.
Har jag börjat agera äktenskapsrådgivare.
Mellan unge herr Sport-ortos. Och coola fröken Garmin.



Visst är de ett bedårande par!

Universum cirklar inte.
Runt ett vänsterknä.
Påminner jag mig.
Vänligt, men bestämt.

Waka waka.
Nu kör vi!


En spännande uppmaning i hissen på sjukhuset.

* Min målbild



Kommentarer
Postat av: Lotta

Bra! Du är stark och du är klok. Man behöver bryta ihop ibland, få gnälla lite och tycka synd om sig själv. Det är bara dumt och fel om man fastnar där och det gör du ju inte. Acceptera läget innebär inte att man tycker det är bra och okej som det är, bara att man inser fakta och kan titta på förutsättningar. Sedan gör man det bästa av det utifrån läget som det ÄR, inte som man önskar att det vore. Dina inlägg hittills visar att du har både tålamod och jävlar-anamma, vilket är precis det du kommer att behöva nu, och därför kommer det att gå bra, bara du ger det tid.



det unga paret ser rörande sött ut, jag tror det spirar något stort där, love is in the air och allt sånt där! ;)

2011-03-30 @ 11:19:17
URL: http://lottasalltmojligt.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Heja AKA, det kommer som sagt ljusare tider......bra talat av Lotta ovan. Men du! Du är pigg, stark och positiv, och detta löser sig. Just nu är ju ditt vänstra knä universums mittpunkt och då får det vara så. För ju och knät bestämmer tillsammans vad ni klarar av just nu.

Vet du, mina handskenor, jag hade en på dagen och en på natten - de har blivit undervisningsmaterial på arbetsterapeututbildningen. Det kanske dina ortoser har att se fram emot! Säg till dem det, de blir då säkert glada. Fast då hamnar förstås på ortopeden, men ändå!

En stor vårkram till dig

2011-03-30 @ 13:39:15
Postat av: AKA

Ni är grymma! Tack!



Och Elisabeth, jag har sagt det förr och jag säger det igen: You´re my inspiration! :D Jag tänkte att mitt knäyogarehabprogram kan komma väl till pass i framtiden om jag stöter på ngn yogasugen knäpatient! ;)

2011-03-30 @ 14:47:22
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Mia

DET BÄSTA JAG LÄST I DEN HÄR BLOGGEN PÅ LÄÄÄÄNGE! :P



Heja Aka!

2011-03-30 @ 17:58:06
URL: http://www.menmia.se
Postat av: Lotta

SV: nu har jag svarat på frågan om "hur det går"..

2011-03-30 @ 22:47:33
URL: http://lottasalltmojligt.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Härlig inställning!! Med den fixar du Näsetloppet galant!

2011-03-30 @ 22:55:17
URL: http://hejklassiker.blogg.se/
Postat av: Katarina

Haha :) Bladder var lite kul!

Skönt att du behåller humör och envishet!



Vi har haft det så bra och jag ska uppdatera så ofta jag orkar (med bilder och lite berättelser)



Kram

2011-03-30 @ 23:16:02
URL: http://brakatarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0